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2017年10月23日月曜日

芸術作品のお手伝い

アニッシュ・カプーア展のためのインスタレーションの素材をご提供させていただきました。CR押し出し材です。約210mの長さです。

軟らかい化成品は何でもお問い合わせください。
kawai@pb3.so-net.ne.jp
03-3659-0520 sugaya 

以下はデザイン、制作施工をした長嶋りかこさんのコピーです。権利、意匠等は弊社にはございません。ーーーー



アニッシュ・カプーアは、いくつもの公共空間や美術館という場において作品発表を行っていますが、今回のようなファッションと生活空間、そして表参道や原宿というストリートと隣り合わせのアート空間に対して強い関心を示し、むしろ展示空間に止まらず館全体にアーティスト自らの作品精神を循環させることを望みました。このようなアーティストの意を受けてキュレーターの飯田 高誉氏から、展覧会を契機にこの建築空間全体とアニッシュ・カプーアの作品精神とを対話させるために、各フロアを繋ぐ媒介として、アニッシュ・カプーアに敬意を払ったオマージュとしてのインスタレーション制作を依頼されました
タイトルは「Human_Nature :カプーアへのオマージュ」 です。幸福には不幸が、生には死が、美しさには醜さが、善には悪が、光には陰が内包されていますが、日常ではそれらは両義的には認識されずに片方の存在が見えてきます。私たちはそのもう片方を、見たくないのかもしれないし、見せたくないのかもしれません。しかしカプーアの作品は、目の前の事象が両義的に存在していることを、強烈なまでに感じさせます。彼のその思想から私は、どんな不幸も、死も、醜さも、悪も、陰も、目を背けずにその存在を受け入れる姿勢を持つものとして、子宮が脳裏に浮かびました。
現実を全て受け止め、答えを出すその存在そのものに神秘を感じるのは、すべてが両義的に存在する真理を、思考ではなく体で体現しているからでしょうか。この直線的な空間に持ち込んだ混沌たる曲線は、死、醜、悪、陰、そういった人間の性(さが)に対して、一番身近な自然である自分の体の無意識な振る舞いを、意識化したものです。

施工協力は、TANKです。
福元 成武 Toshihiko Shiomitsu ほかTANKのみんなありがとうでした。
Photo Kenta Hasegawa

Anish Kapoor has exhibited his work in numerous public spaces and art museums all over the world,
but this is the first opportunity to present his work in an art space directly connected to a street. Kapoor expressed a keen interest in this art space directly connected to fashion, people’ daily activities and the streets of Omotesando and Harajuku, and hoped that the spirit of his art would not only stay in the exhibition space but circulate around the entire building. In response to the artist’s intent, Curator Takayo Iida requested us to make an art installation for this exhibition as an homage to Anish Kapoor’s inspirations and also serving as a mediator connecting all floors.
The title is “Human_Nature: Homage to Anish Kapoor”.
There is sorrow in happiness; death in life; ugliness in beauty; evil in good; and darkness in light. In our daily life, we only see one side of the dichotomic relations.
It may be because we refuse to see or don’t want to show the other side. On the other hand, Kapoor’s works intently let us see both sides of dichonomic relations in all things that exist in front of our eyes.Inspired from Kapoor’s philosophy, I conceived an image of the womb that embraces all existence including death, ugliness, evil and darkness. I feel a strong sense of wonder from its capacity to embrace all existing things and conceive new things, probably because it physically and not intellectually manifests the truth that all things exist in dichotomies. Chaotic curved lines brought into the linear space are conscious manifestation of unconscious behaviors of our bodies, the most immediate form of nature, against death, ugliness, evil, and darkness, which are part of our human nature









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